Neler yeni
xentr_blue_bg_color
xentr_red_bg_color
xentr_green_bg_color
xentr_orange_bg_color
xentr_voilet_bg_color
xentr_slate_bg_color
xentr_dark_bg_color

Arama Motoru Algoritması Değişikliklerine Karşı Ne Yapılmalı

I Love Google

Paylaşım Ekibi
Değerlendirme - 100%
1   0   0
Katılım
30 Kas 2019
Mesajlar
290
Tepkime puanı
43
Yaş
35
Konum
Ankara

Sitenizi Arama Motoru Algoritması Değişikliklerinde Daha Az Savunmasız Yapmak


Arama motorlarının algoritmalarında yapılan herhangi bir güncelleme, örneğin ünlü Panda güncellemesi, herhangi bir web sitesi için büyük stres kaynağıdır; çünkü bu güncellemeler deprem gibidir (sıralamanızı baş aşağı sallar ve sitenizin sıralamasını yükseltmek için yaptığınız tüm çabalarınız boşa gider). Bu değişiklikler kaçınılmaz olsa da ve bunları önlemek için yapabileceğiniz hiçbir şey olmasa da, darbeyi yumuşatmak için alabileceğiniz bazı önlemler vardır.

Sitenizi arama motoru algoritması değişikliklerine karşı daha az savunmasız hale getirmeniz için bazı öneriler aşağıda verilmiştir.

Önerilere devam etmeden önce, tüm trafik dalgalanmalarının bir arama motoru algoritmaları güncellemesinin sonucu olmadığını açıklığa kavuşturalım. Çoğu zaman dalgalanmalar normaldir.

google-algoritmasına-savunma.JPG


1. Hedef Anahtar Kelimelerinize Odaklanın


Arama motorlarından gelen trafiği artırmak istediğinizde, ilk fikriniz daha fazla anahtar kelime için sıralama yapmayı başarırsanız, daha fazla trafik alacağınız (özellikle anahtar kelimeler yakından ilişkili değilse) olabilir, ancak temelde böyle değildir.

Dolayısıyla bazı yeni anahtar kelimeleri hedeflemeden önce, sonuçların beklenenden daha kötü olduğu ortaya çıkarsa geri çekilmeye hazır olun.

2. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler İçin Optimize Edin


Uzun kuyruklu anahtar kelimeler sıklıkla ihmal edilir, çünkü daha kazançlı kelimeler kadar trafik getirmezler. Ancak algoritmalardaki değişikliklere karşı daha kanıtlıdır, trafiği daha az dalgalanma eğilimindedir, çünkü daha az rekabet vardır.

3. Daha Az Rekabetçi Anahtar Kelimeler İçin Optimize Edin


Daha az rekabetçi anahtar kelimeler uzun kuyruklu kadar olmayabilir, ama arama motoru güncellemelerinden daha az etkilenme eğilimindedir. Örneğin bir anahtar kelime için rekabet eden 10 site varsa, Google algoritmalarını güncelleyip sonuçları karıştırsa bile, başınıza gelebilecek en kötü şey 10. sırada yer almaktır.

4. Sadece Süper Sitelerden Geri Bildirim Alın


Backlink'in iyi olduğu günler tarihte kaldı. Artık kötü veya alakasız sitelerden gelen bağlantılar size çok zarar verebilir. Bu nedenle sadece yüksek sıralamalı, alakalı sitelerden geri bağlantı almanız gerekir. Kötü sitelerdeki bağlantılardan kaçınmak ve size kimlerin bağlantı verdiğini keşfetmek için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz. İstemediğiniz bir bağlantıyla karşılaştığınızda, sitenin web yöneticisine iletişime geçip siteden kaldırılmasını isteyin.

5. PPC Kullanın


Sitenizin ne kadar büyük olduğu ve ne kadar arama motoru algoritması değişikliklerine karşı kendinizi korumaya çalıştığınız önemli değil. Sitenize sürekli trafik almak istiyorsanız, PPC kullanmaya başlayın.

6. Sosyal Medya Tanıtımı


tüm yumurtalarınızı bir sepete koymayın, yani tüm trafiğinizi arama motorlarından almayın. Trafik kaynaklarınızı çeşitlendirmeye başladığınızda, ilk seçenek PPC'dir (bu maliyetlidir, ancak genellikle hedeflenen trafiği getirir) ve ikinci seçenek sosyal medyadır. Facebook, Twitter, Tumblr vb. gibi sitelerin kullanımı ücretsizdir ve yayınlarınız popüler hale gelirse size çok fazla trafik getirebilir. Ancak, sosyal sitelerden gelen trafik hedeflenemez ve dönüşümler düşük olabilir. Yine de bu siteler uygun bir alternatiftir.

Bazen bu değişiklikler rakiplerinizi gömer ve sizi herhangi bir çaba harcamadan arama sonuçlarına götürür, çünkü arama motoru algoritması değişikliklerinden yararlanabilirsiniz, ancak bu tamamen şansa bağlıdır ve buna güvenemezsiniz. Algoritma değişikliklerinin maksimuma olumsuz etkilerini yaşamak istemiyorsanız, proaktif olmanız ve bu makalede listelenen adımlar ile ilgilenmeniz gerekir.
 
Üst Alt