Neler yeni
xentr_blue_bg_color
xentr_red_bg_color
xentr_green_bg_color
xentr_orange_bg_color
xentr_voilet_bg_color
xentr_slate_bg_color
xentr_dark_bg_color

Google Pagerank Algoritması Nedir?

Hangman TR

Forum Üyesi
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
53
Tepkime puanı
5

Pagerank Algoritması Nedir?



PageRank, 2014 yılına kadar Google'ın site sıralamasında kullandığı algoritmanın sonucu sitenize verdiği değeri gösteren basitleştirilmiş 0'dan 10'a kadar olan bir değerdir. Bu değer genel olarak özgün bir içeriğe, sayfaya verilmiş bağlantılara ve bağlantı veren sayfaların kalitesine bağlı olarak değişir.

PageRank (PR), Google Arama tarafından web sitelerini arama motoru sonuçlarında sıralamak için kullanılan bir algoritmadır. PageRank, Google'ın kurucularından Larry Page'den sonra seçildi. PageRank, web sitesi sayfalarının önemini ölçmenin bir yoludur.

Google-Pagerank.png


SEO’da en çok yanlış anlamanın olduğu konu pagerank değeridir. Bu sebeple bu konuda üzerinde biraz daha yoğun duralım. Pagerank, web sitelerinin birbirleri ile olan link ilişkisinden oluşan bir puanlama sistemidir. Sitelerin sahip olduğu backlink sayısı ve bu backlink aldığı sitelerin pagerank değerleri, kendi değerlerinin oluşması için en önemli etkendir. Pagerank hesaplaması için yıllar öncesinden beri hesaplama şöyledir.

1 pagerank değerine sahip olmanız için 101 tane 0 pagerank değerli siteden backlink almanız gerekirken, 4 tane pr2 değerli siteden link almanız yeterli olmaktadır. Sol sütun sizin sitenize ait pagerank değerlerini ve sağ taraftaki tablo ise o değere kaç adet ve hangi değerden link almanız gerektiğini gösterir. Unutulmaması gereken bir şey var ki, Google sıralama algoritmalarını güncellediği kadar, pagerank hesaplama algoritmalarında da zaman zaman güncellemeler yapmaktadır. Bu sebeple, bu hesaplamalarda belirli bir kıstasa bağlı kalmak mümkün değildir. Bazı güncellemelerde, alakasız düzeyde değişikliklerin, beklenmedik düşüş ve artışların olduğu görülür, bu durum pagerank algoritmasının güncellenmesi sonrası sizin değerinizi doğrudan etkilediği gibi, link aldığınız tüm sitelerin etkilenerek bunun size yansıması olarak da düşünülebilir.

Dikkate alınmalı mıdır?


Sıralama açısından önemi nedir? Gibi pagerank mantığını çözmeye yönelik sorulara cevap vererek, bu konuyu daha anlaşılır kılmaya çalışacağım.

Pagerank aslında Google gözünde etkili bir kriter değil sonuçtur. Yani pagerank değerimi arttırırsam sıralamada yükselirim düşüncesine kapılmayın, aksine ne zaman ki sıranızı yükseltecek başarıyı yakalarsanız o zaman bu başarı da pagerank değerinizi arttıracaktır. Bir başka açıklamayla, 10 tane kaliteli link alayım pagerank değerim artsın ve sıralamada yükseleyim gibi bir düşünce olamaz. Çünkü asıl işleyiş, 10 tane link alırsınız ve yükselirsiniz daha sonra pagerank güncellemesinde değeriniz artar.

Her zaman için Google sıralama güncellemesi, saatlik günlük ve haftalık olabiliyorken (sektöre, rekabete ve aktifliğe bağlı), pagerank güncellemesi 3 – 4 ayda bir gerçekleşmektedir. Aynı zamanda, pagerank Google sonuçlarını sıralamasıyla doğrudan ilişkili değildir. Eğer öyle olsaydı, pagerank değeri 1 olan site 5 olan siteyi geçemezdi. Bana en çok sorulan sorulardan bir tanesi de budur; “pagerank değeri 1 benim sitem 5, ama benden yukarıda çıkıyor, bu nasıl olabilir?”

Birincisi, bir sonraki pagerank güncellemesinde o sitenin pagerank değeri sizin sitenin değerini geçebilir. İkincisi, birinci durum olmasa bile, SEO sadece link aldığınız sitelerin pagerank değerine bağlı değildir. Link aldığınız sitelerin sayfa sayısı, içerik kalitesi, içerik benzerliği gibi durumlarla birlikte, site içi 80’e yakın kriterin hangi site tarafından daha doğru uygulandığına da bağlıdır.

rel=”nofollow”


Diğer bir konu da linklerin rel=”nofollow” olarak verilmesidir. Nofollow kavramı ilk duyurulduğunda, spamla mücadele amaçlı olarak çıkartıldı ve bu konuda hiçbir resmi açıklama olmadığı için, yurtdışı ve yurtiçi tüm webmasterlar bu etiketin Google sıralamasında hiçbir olumlu etkisi olmadığını belirtmeye başladılar. Hâlbuki bu konuda gerekli örnekleri sunarak, detaylı anlatımla ilk açıklamayı yaparak birçok webmasterın ve SEO uzmanının gerçeği öğrenmesini sağlasak da bu konuda halen yanlış anlamalar bulunmaktadır. Bu konudaki tekrar ile bu eksikliğin de giderileceğini düşünüyorum.

Nofollow


Nofollow 2 türlü kullanılmaktadır;
1. Si meta robots kodu olarak, bu tamamen arama motoru botlarının siteyi taramasıyla ilgili bir durumdur ve linkleri takip etmemesi önerilir.

2. si her linke ayrı ayrı tanımlanan rel=”nofollow” etiketidir ve yukarıdaki kodla bir bağlantı kurularak veya doğrudan Türkçeye çevrilerek birçok kişinin hatalı anlamasına sebep olan bir tanımla “takip etme” olarak bilinmektedir. Halbuki, rel=”nofollow” etiketi kullanılan linkin Google pagerank algoritmasında dikkate alınmaması belirtilmektedir.

Yani, bu etiketi kullandığınız site, sizin pagerank değerinizden katma değer alamayacak ve bu şekilde pagerank manipülasyonu yapılamayacaktır. Bu daha çok sizin kefil olmayı kabul etmediğiniz “yorum alanları” gibi yapılarda kullanılmaktadır. Çünkü sitenize yorum yapan kişileri tanımadığınızdan siz istekli olarak onlara link vermiyorsunuzdur. Bu sebeple pagerank değerinizden istifade etmesini istemezsiniz. Ancak bu etiket, o sitenin sizden aldığı linkle üst sıralara çıkmasına engel değildir.

Çünkü Google webmaster araçlarında, tüm backlink sorgulamalarında görülmekle birlikte doğrudan sıralamayı etkileyecek faydayı da sağlamaktadır. Bu sebeple, pagerank değerinizi arttırmayacak link, Google sıralamanızı arttırıyorsa, bu pagerank ve Google sıralaması arasında doğrudan bir bağ olmadığını da en basit yolla göstermektedir.

Pagerank Sıralamada Etken Mi?


Google ilk yıllarında, pagerank değeri dikkate alınan ve sıralama açısından belirleyici bir değerdi. Çünkü sıralama algoritması çok basit bir yapıdaydı. Bu sebeple bu tarz değerlendirmeler Google için ve webmasterlar için yol gösterici nitelikteydi. Diğer bir örnek dmoz.org,

Google o kadar basit bir yapıda çalışıyordu ki, Alexa puanı, dmoz.org kaydı birkaç edu link ile ilk sıralara oturmak son derece kolaydı. Çünkü kendi algoritması zayıf olduğu için bu gibi harici kriterlere (pagerank harici olmasa da bu listeye dahil edilebilir) oldukça bağlıydı. Ancak her geçen gün algoritmasını geliştirerek, daha kapsamlı hesaplamalar ve değerlemeler yaptıkça, pagerank, Alexa, dmoz.org gibi verileri dikkate almamaya başladı. Birkaç yıl önce dmoz.org üzerinde siteniz kayıt edildikten sonra çok kısa sürede yükselirken, şimdi birkaç sıra bile tetiklemiyor. Bunun tek sebebi Google’ın artık kendine güvenmesidir. Bu sebeple pagerank ilk çıktığı zamanki bilinirliği ile kullanıcılar tarafından sahiplenilse de, Google tarafından aynı değeri görmemektedir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Alt